Bemutatkozás

A kezdetek

A nyolcvanas években az akkori néven „Marlyn-telepen” szükségessé vált egy új általános iskola felépítése, melynek munkálatait a helyi önkormányzat végezte. 1988 szeptemberében intézményünk 2. sz. Általános Iskola néven megnyitotta kapuit, azóta tölt be fontos szerepet városunk alapfokú nevelési-oktatási feladatellátásában. 1992. november 27-én iskolánk felvette a legnagyobb magyar, Gróf Széchenyi István nevét, ami később Szigethalmi Széchenyi István Általános Iskola névre változott.

Elsődleges feladatok

Iskolánk alapvető feladata az, hogy megalapozza a tanulók személyiségfejlődését, műveltségét és képességeit, valamint felkészítse őket a további tanulmányokra és az életben való helytállásra. Az oktatáson túl fontos a nevelőmunka is, a pozitív értékrend kialakítása és a szociális készségek fejlesztése. Pedagógiai munkánkra a tevékenység központúság és a módszertani gazdagság jellemző. Változatos módszerekkel és munkaformákkal, játékosan, infokommunikációs eszközök használatával törekszünk a teljesítő képes tudás biztosítására, az egyéni sajátosságok figyelembevételével.

Különleges sajátosságok

A Szigethalmi Széchenyi István Általános Iskola egy olyan befogadó, értékközpontú intézmény, ahol minden gyermek lehetőséget kap arra, hogy a saját képességeihez mérten fejlődjön – legyen szó felzárkóztatásról, egyéni segítségnyújtásról vagy tehetséggondozásról. Hisszük, hogy a sokszínűség gazdagítja közösségünket, ezért kiemelten figyelünk a különleges bánásmódot igénylő tanulókra éppúgy, mint a kiemelkedő teljesítményt nyújtókra.

Kiemelt területünk: az angol nyelv oktatása

Intézményünk fő profilja az angol nyelv magas szintű oktatása. Már 1. osztálytól kezdődően játékos, élményalapú módszerekkel ismertetjük meg tanulóinkat az angol nyelv alapjaival, felső tagozaton pedig erős nyelvi alapokat biztosítunk a középiskolai továbbtanuláshoz és a későbbi nyelvvizsgához. Célunk, hogy tanulóink nyitott, magabiztos nyelvhasználókká váljanak, akik számára a nyelvtudás valódi előnyt jelent majd a jövőben.

SNI és BTMN tanulók támogatása

Nagy hangsúlyt fektetünk a sajátos nevelési igényű (SNI) és a beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő (BTMN) tanulók egyéni fejlesztésére. Szakképzett gyógypedagógusok, fejlesztőpedagógusok és logopédus segíti diákjainkat a mindennapokban. Egyéni fejlesztési tervek mentén dolgozunk, biztosítva a személyre szabott oktatást, figyelembe véve a tanulók egyéni szükségleteit és haladási ütemét.

Tehetséggondozás

Nagy figyelmet fordítunk a tehetséges tanulók felismerésére és támogatására is. Versenyfelkészítést, tehetséggondozó szakköröket, és egyéni mentorálást biztosítunk különböző tantárgyi területeken. Diákjaink rendszeresen vesznek részt területi, megyei és országos tanulmányi és művészeti versenyeken, ahol szép eredményeket érnek el.

 

Szakkörök és foglalkozások

A tanórákon túl változatos szakköri kínálattal várjuk a tanulókat. A matematika, informatika, történelem, művészetek, valamint a kézműves szakkörök egyaránt népszerűek iskolánkban. Ezek a foglalkozások segítik a tanulók kreativitásának, logikus gondolkodásának és önkifejezésének fejlődését.

Mozgásban az egészség

A testnevelés kiemelt szerepet kap nálunk, mert hisszük, hogy az egészséges életmód az iskolapadban kezdődik. Iskolánk a tanórákon túl számos sportfoglalkozást kínál a gyerekek számára: labdarúgás, kézilabda, röplabda, atlétika, baseball5. Rendszeresen szervezünk házibajnokságokat, sportnapokat és sport fesztiválokat is. Helyet biztosítunk több külsős sportegyesület foglalkozásainak is, melyek további sportolási lehetőséget jelentenek: akrobatikus rock and roll, fitness aerobik, művészi tánc, judo, karate. 

Hagyományok és közösségi élet

Iskolánkban fontos érték a hagyományápolás. Rendszeresen megrendezzük a Széchenyi-napokat, ünnepi megemlékezéseket és kulturális programokat, amelyek erősítik tanulóink nemzeti identitását és közösségi érzését. Tanév közben számos esemény – jeles napok, karácsonyi vásár, farsang, vetélkedők, osztálykirándulások, erdei iskola, családi nap – biztosítja az aktív közösségi életet.

Eredményeink, elismeréseink

Büszkék vagyunk arra, hogy az évek során több rangos elismerést is elnyertünk:

  • Örökös Ökoiskola címünkkel kiemelt figyelmet fordítunk a környezeti nevelésre és a fenntarthatóságra.
  • Boldog Iskola programunk keretében tudatosan építjük a diákok érzelmi intelligenciáját, önismeretét és jóllétét.
  • Munkánkat elismerte a szakmai vezetés is: Miniszteri Elismerő Oklevél bizonyítja elhivatottságunkat a minőségi oktatás és nevelés iránt.

Egy iskolaközösség, ahol mindenki számít

A Szigethalmi Széchenyi István Általános Iskola egy olyan hely, ahol a gyermekek fejlődése, boldogsága és sikerei állnak a középpontban. Barátságos légkör, színes programok és befogadó közösség vár minden hozzánk érkezőt. Szoros kapcsolatot ápolunk a családokkal, pedagógusaink elkötelezettek, diákjaink motiváltak és sokszínűek – és mindenki megtapasztalhatja: nálunk jó iskolásnak lenni.

Zárszó

A jelenlegi vezetés arra törekszik, hogy az elődök által megkezdett igényes oktató-nevelő munka és a színvonalas kulturális rendezvények által megőrizzék és tovább fejlesszék a Szigethalmi Széchenyi István Általános Iskola hírnevét, annak pedagógus és diákközösségét.

Ma is érvényes az a Széchenyi idézet, amelynek szellemiségében neveljük tanítványainkat, formáljuk személyiségüket:

„Az ember csak annyit ér, amennyi hasznot hajt embertársának, hazájának, s ezáltal az egész emberiségnek.”

Szeretettel várunk mindenkit a Szigethalmi Széchenyi István Általános Iskolában, ahol érték a sokszínűség és a fejlődés lehetősége mindenki számára biztosított!